Australia! - Reisverslag uit Rijswijk, Nederland van Monique Mourik - WaarBenJij.nu Australia! - Reisverslag uit Rijswijk, Nederland van Monique Mourik - WaarBenJij.nu

Australia!

Blijf op de hoogte en volg Monique

07 Maart 2014 | Nederland, Rijswijk

Hi everyone!

Hier dan mijn eerste reisverslag uit Australie! Inminddels ben ik al bijna 3 weken aan de andere kant van de wereld en het bevalt super goed!

Alleen de vlucht duurde lang, haha. En ik heb helaas niet kunnen slapen, aangezien mijn benen te lang zijn voor een vliegtuig denk ik. Dus heb ik maar een film marathon gehouden. Eenmaal in Sydney geland, konden we zo door douane heen lopen, wat een hoop stress scheelde. Daarna moesten we opzoek naar ons hostel, de trein hadden we zo gevonden. En vanaf het station zou het maar een paar minuten lopen zijn. Natuurlijk moest het ons weer overkomen om (met veelste zware tassen en 22 uur in het vliegtuig) de verkeerde kant op te lopen. Waardoor we het hele stuk weer terug konden lopen, uiteindelijk lagen we om 24.00 uur in bed en waren we helemaal stuk!

Als eerste week zijn we Sydney gebleven, het was meteen vanaf de eerste dag natuurlijk al super lekker weer:-) Na heerlijk te zijn uitgerust de volgende dag, hebben we natuurlijk het opera house en de harbour bridge bezocht. En we hebben de harbour bridge beklommen, dat was zo gaaf en het gaf echt een prachtig uitzicht over Sydney!! Helaas mochten we geen camera meenemen, dus behalve 1 foto die ze daar gemaakt hebben, hebben we verder geen foto's. Het eerste weekend zijn we naar Bondi Beach geweest en hebben dus lekker een strand weekendje gehouden, top! Er was ook nog iedere zaterdagavond vuurwerk in Darling Harbour (een haven in Sydney), dus daar zijn we natuurlijk ook even heen geweest. (we dachten dat het op vrijdag was, dus waren daar vrijdagavond al heen gegaan zonder het 2 keer te checken, wat er dus voor zorgde dat we zaterdag weer terug konden, oepsieee)
Op onze laatste dag in Sydney hebben we een tour naar de Blue Mountains gedaan. Het was echt prachtig! Na eerst een stop te hebben in de dierentuin, voor openingstijd, reden we daarna door naar de Blue Mountains. Hier hadden we besloten om naar beneden te lopen en vervolgens met de het treintje naar boven te gaan. De trein was 52 graden omhoog, dus we lagen eigenlijk meer achterover en moesten ons vast houden om niet te vallen.

Gelukkig had ik na de eerste week geen spierpijn meer in mijn kuiten, want blijkbaar is Sydney dus heel heuvelachtig. En mijn kuiten waren dat niet helemaal gewend geloof ik;-)

Na Sydney hebben we Port Macquarie bezocht, een klein en gezellig plaatstje waar we leuke mensen in het hostel hebben ontmoet. En hier hadden ze een koala ziekenhuis, dus die hebben we natuurlijk bezocht. Ze zijn zo schattig! Na een paar dagen Port Macquarie zijn we doorgegaan naar Coffs Harbour, een iets grotere plek. Helaas regende het hier 1 dag, dus hadden we besloten om met nog een meisje dat we eerder ontmoet hadden naar de film "12 years a slave" te gaan. Eenmaal uit de bioscoop was het gelukkig weer droog. En de film bleek de dag erna een oscar gewonnen te hebben (heb ik hem dus mooi maar weer even gezien).

Na Coffss Harbour zijn we nog naar Yamba gereisd, een klein plaatsje onder Byron Bay. Ze hadden hier vooral heel veel kleine strandjes, maar wel heel rustig. Wat er dus voor zorgde dat we eigenlijk maar met een paar op het strand lagen, heerlijk! We hebben hier ook een tour gedaan door het plaatstje, die door de eigenaar van het hostel werd gegeven. Het was echt een hilarische tour, met clif jumping!!

Op dit moment zitten we in Byron Bay, waar we morgen weer vertrekken verder omhoog. En vanmorgen hebben we gewoon onze eerste surfles gehad!! Na 3,5 uur eigenlijk meer in het water te hebben gelegen, was ik dus helemaal kapot! Maaaar ik stond gewoon meteen de eerste keer op m'n surfplank! En ben zelfs een paar keer helemaal tot het strand gesurfd, dus ik was toch best trots op mezelf.

Ik heb jullie geloof ik nu wel weer even genoeg verteld, dus ga ik maar weer lekker verder genieten van het mooie weer!

See ya!:-)


  • 07 Maart 2014 - 07:54

    Ilona:

    Ha Mo!

    Wat leuk om te lezen dat jullie het zo ontzettend mooi hebben daar! Maak ons maar jaloers met dat weer haha! Geniet er verder van, fijn dat het goed gaat=) X

  • 08 Maart 2014 - 23:25

    An:

    Super tof allemaal, maar een koala ziekenhuis...
    Jeee dat is echt het einde

  • 10 Maart 2014 - 22:17

    Cindy:

    Super tof moniqueje:)
    Mis jou wel kei erg!

  • 17 Maart 2014 - 22:35

    Ria Mastenbroek:

    Monique wat super stoer wat je daar allemaal doet
    Groetjes uit Beusichem

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Rijswijk

Down Under

Backpacken door Australië en Nieuw-Zeeland!

Recente Reisverslagen:

06 Juni 2014

Bye New Zealand!

12 Mei 2014

New Zealand

21 April 2014

The Outback!

02 April 2014

Bye eastcoast!

07 Maart 2014

Australia!
Monique

Actief sinds 15 Feb. 2014
Verslag gelezen: 241
Totaal aantal bezoekers 4428

Voorgaande reizen:

16 Februari 2014 - 09 Juni 2014

Down Under

Landen bezocht: